Cat de daunatoare pot fi pastele si pizza? Dar cafeaua cu lapte?

iulie 9, 2016 // Categoria:

shutterstock_299342192

Pizza si pastele sunt alimentele pe care le-am alege la orice ora din zi. Dar cat de inteleapta e includerea lor in meniul nostru?

Pizza vine cu un aport crescut de carbohidrati, dar si de grasimi saturate (branza, mezeluri). Prin aceasta asociere se aduce un aport ridicat de calorii, de aceea se prefera a se consuma 1-3 felii maxim/portie”, a declarat nutritionistul Anda Avramescu pentru Gandul.

„Pastele sunt o sursa buna de carbohidrati complecsi, daca sunt integrale, furnizand organismului o energie constanta, eliberata lent. Ele se recomanda in cazul sportivilor, pentru cresterea energiei la un efort sustinut. Asocierea acestora cu diverse sosuri albe, cu branza sau uleiuri, le creste aportul de calorii, devenind astfel contraindicate in dietele pentru slabit”, mai declara medicul nutritionist.

Desi inclusa in meniul nostru zilnic, branza este un aliment bogat in calciu, vitamina D, dar si in grasimi saturate, ceea ce nu o recomanda in profilaxia bolilor cardiovasculare. „Exista branzeturi cu potential aterogen: branza topita, Brie, Camembert, cu mucegai, gorgonzola, parmezan, de aceea se recomanda consumul lor cat mai rar si in portie redusa. La femeile aflate la menopauza, branza confera un bun aport de calciu, vitamina D, B12, de proteine de calitate, dar in acelasi timp si de grasimi. De aceea, se prefera cele cu sub 20% grasime/100 g”, precizeaza medicul Anda Avramescu.

Cat priveste cafeaua cu lapte, aceasta ne poate face mai mult rau decat bine. „Cafeaua cu lapte este o combinatie indigesta, care scade absorbtia de calciu din lapte”, precizeaza medicul nutritionist.

ANDRA ON INSTAGRAM

LOAD MORE